Strandröplabda
Strandröplabda torna elsősorban céges csapatok részére: TÖLTSD KI A JELENTKEZÉSI LAPOT ITT!
Célja: Szabadidős sportrendezvény, amelynek célja az egészséges életmód népszerűsítése, a röplabda szeretetének megosztása, a rendezvény támogatói körének csapatépítő jellegű sportolás biztosítása. Sportszerű játék (FAIR PLAY) érvényre juttatása.
Időpont: 2023. augusztus 5., szombat 9.00-12.30
Helyszín: Benkó Zoltán Szabadidőközpont, Kecskemét, Csabay Géza krt. 7., JAZZFŐVÁROS fesztivál területe
Jelentkezés: ONLINE 2023. július 31., hétfő 16 óráig. Minden résztvevő saját felelősségére vesz részt a tornán.
Feltétele: céges csapatba csak olyan játékosok nevezhetőek, akik a rendezvényt támogató gazdasági társaságokkal munkavégzésre irányuló jogviszonyban állnak. Kérünk mindenkit, hogy a SPORTSZERŰSÉG keretében minden játékos a fenti feltételeknek megfelelő legyen! Baráti társasággal történő nevezés esetén ez nem feltétel.
A torna elsődleges célja az önfeledt szórakozás: a „vérre menő” küzdelem helyett sportszerű játék (FAIR PLAY) messzemenő érvényre juttatása. A jelentkező csapatok száma optimális esetben 6, maximum 8 lehet. A jelentkező csapatok számának függvényében szervezőség fenntartja a jogot az időbeosztáés megváltoztatására (pl. korábbi kezdés).
TÖLTSD KI A JELENTKEZÉSI LAPOT ITT!
Lebonyolítás rendje:
9.00-11.00 körmérkőzés (részletek az oldal alján)
Díjazás:
1. hely: kupa, érem, oklevél
2-3. hely: érem, oklevél
Minden csapat: oklevél
Egyéb:
Az értéktárgyakért felelősséget nem vállal a rendező! Öltözési, zuhanyozási lehetőség a helyszínen biztosított. A szervezőkkel szemben minden jogcímen kizárt a kártérítési igény érvényesítése!
Rendező: JAZZFŐVÁROS Kft. (elérhetőség: jazzfovaros@gmail.com; +36-20/960-7169)
Lebonyolító: Kecskeméti Sportiskola Röplabda Szakosztálya: roplabda@juniorsportkft.hu
STRANDRÖPLABDA JÁTÉKSZABÁLYOK
1. Csapatok:
A csapatok mérkőzésenként maximum 4 (3+1 fő) főből állhatnak, a pályán egyszerre 3 játékos tartózkodhat. A mérkőzésen játékvezető fújja a sípot, akinek döntése kétségbe nem vonható.
2. Pálya
2.1. A pálya talaja: homokos ezért mérkőzésen cipőben nem lehet játszani! A pálya talaja egyenletes, legalább 40 cm mély, szennyeződésektől mentes. A pálya 16m hosszú és 8m széles, minden irányban 3-3m (akadály nélküli) kifutóval. A csapatok kötelesek egyforma színű mezt viselni.
2.2. Vonalak: A pályát 5-8 cm széles vonalak veszik körbe, a térfelek között nincs vonal. (A 16 illetve 8m vonal külső szélénél van.) A vonalak lágy, rugalmas anyagúak, a színüknek élesen el kell ütnie a pálya talajától.
2.3. Nyitó zóna: Az alapvonalak mögötti terület. (A két oldalvonal meghosszabbítása között.)
2.4. Időjárás: az időjárás nem jelenthet veszély a játékosokra. (Gyakorlatilag villámlás esetén nem szabad játszani.)
2.5. Háló: a háló tetejének talajtól mért magassága 2,43 m a férfiaknál, 2,24 a nőknél. Az oldalvonalak fölött a háló két szélén egy-egy antenna van, 80 cm-rel a háló fölé nyúlnak.
2.6. Állásrend: a játékosok a saját térfelükön belül bárhol elhelyezkedhetnek (a szerváló játékos az alapvonal mögött).
2.7. Térfélcserék: az 1. és a 2. játszmában minden 7. pont után, a 3. játszmában minden 5. pont után térfelet cserélnek a csapatok.
3. Pontozás
A mérkőzést az a csapat nyeri, amelyik két játszmát nyer.
3.1 Pontozás mérkőzésen belül: az első két játszma esetében az a csapat nyer, amelyik előbb eléri a 15 pontot (a harmadik játszmában is 15 pont kell). Ha nincs meg legalább 2 pont különbség a 15. pontnál, akkor addig kell folytatni a játszmát, amíg kialakul a 2 pont különbség.
3.2. Pontozás a csoporteredmény kialakításához:
– győzelem 2:0 arányban: 3 pont
– győzelem 2:1 arányban: 2 pont a győztesnek 1 pont a vesztesnek
– vereség: 0 pont
4. Sorsolás
A pénzfeldobást nyerő csapatkapitány választhat térfelet vagy eldöntheti, hogy melyik csapat kezdje a szervát. A vesztesé a megmaradó alternatíva.
A második játszma előtt az választ, aki az első sorsolást elvesztette.
Az esetleges harmadik játszma előtt új sorsolás van.
5. Nyitás
A labdát a soron következő játékosnak egy kézzel vagy karral kell játékba hoznia a nyitó zónából.
5.1. Nyitás végrehajtása
Szervánál a játékos szabadon mozoghat a nyitó zónában. A nyitó érintés pillanatában, vagy a felugorva végrehajtott nyitásnál az elugráskor a szerváló játékos nem érintheti sem a pályát (beleértve az alapvonalat is), sem a nyitó zónán kívüli területet. Nyitást követően beléphet vagy talajra érkezhet a pályán vagy a nyitó zónán kívül. A nyitás pillanatában a lába nem lehet a vonal alatt.
A játékvezető sípjele után 5 másodpercen belül kell végrehajtani a nyitást.
Ha a játékos feldobja vagy elengedi a labdát, akkor a nyitást megkezdettnek kell tekinteni.
5.2. Nyitás sorrend
Az első nyitás a sorsolás alapján eldöntött csapaté. Ha a nyitó csapat nyeri a labdamenetet, akkor ugyanaz a játékos szervál, aki az előző labdamenetben is szervált. Ha a fogadó csapat nyeri a labdamenetet, akkor a csapatnak az a játékosa szervál, aki legutóbb nem szervált.
Egy csapat játékosai felváltva szerválnak, kivéve, ha saját szerva után nyerték meg a labdamenetet. Ilyenkor ugyanaz a játékos szervál, aki az előző labdamenetben.
6. Labdamenet
A labdamenet a játékvezető sípjával kezdődik és azzal fejeződik be.
6.1. A labda "bent" van: ha a labda a térfelen belül érinti a talajt. Ha hozzáér valamelyik vonalhoz, az is "bent" van.
6.2. A labda "kint" ("out") van: ha a labda a pályán kívül érinti a talajt.
Érinti az antennát vagy a hálót, illetve a hálótartó oszlopokat az antennán kívül.
Ha szerva vagy a csapat 3. érintése után a két antenna közötti területen kívül halad át a háló síkján. Ha külső tárgyat vagy személyt érint.
6.3. Labdaérintések: a csapatnak összesen három érintésből (a sánc is beleszámít) kell visszajuttatnia a labdát az ellenfél térfelére. Nem szándékos labdaérintés is labdaérintésnek számít. Ugyanaz a játékos nem érhet kétszer egymás után a labdához. (Kivéve sánc után.)
6.4. Labda érintése: a labdát bármely testrésszel meg lehet játszani. A labdaérintésnek elpattanónak kell lennie, nem szabad dobni vagy megfogni. Kivétel erős támadás kivédésénél (ilyenkor egy pillanatra meg lehet tartani a labdát kosárérintéssel), illetve háló felett az ellenfelek egyidejű érintéséből fakadó "tartott labda" esetén.
A labdát egyidejűleg több testrésszel is lehet érinteni, ha az érintések egyidejűek. Kivéve sánc esetén, ilyenkor több érintés is megengedett, ha egy akció alatt történik. Illetve kivéve a csapat első érintése esetén (itt is egy akció esetén).
7. Segítség igénybevétele
A játékosok fizikailag nem segíthetnek egymásnak (pl. megemeli csapattársát ütés előtt) a labdaérintésben. Illetve tárgyak segítségét sem vehetik igénybe. Ellenben a játékos visszatarthatja csapattársát attól, hogy hibát kövessen el. (pl. hogy megérintse a hálót)
8. Háló
8.1. Hálót érintő labda: a labda érintheti a hálót.
8.2. Labda a hálóban: a hálóba került labda megjátszható a három érintésen belül. Ha a labda elszakítja a hálót vagy áthalad azon, a labdamenetet újra kell játszani.
8.3. Átnyúlás a háló fölött: a blokkoló játékos átnyúlhat a háló fölött, ha nem avatkozik játékba a támadó érintés előtt. A támadó játékos átnyúlhat a háló fölött, ha a támadó mozdulatot még saját térfelén kezdte meg.
8.4. Háló érintése: tilos a hálót vagy antennát megérinteni.
A hálót tartó kötelek vagy oszlop érintése megengedett, ha ezzel a játékos nem befolyásolja a labdamenetet.
Ha a háló érintése egy hálóba ütött labda következményeként történik.
A játékos haja beleérhet a hálóba.
9. A támadóérintés hibái
A játékos az ellenfél térfelében érinti meg a labdát
A játékos "out"-ra üti a labdát
A játékos ujjheggyel érinti a labdát, kivéve kifeszített ujjak esetén.
A játékos támadó érintést hajt végre az ellenfél nyitásán, úgy, hogy a labda teljes terjedelmével a háló szintje fölött van.
A játékos a támadó érintést kosárérintéssel hajtja végre és a labda röppályája nem merőleges a vállak vonalára, kivéve feladás esetén.
10. Sánc (blokk)
Sánc után bármelyik játékos hozzáérthet a labdához, beleértve azt is, aki sáncolt.
10.1. Sánc az ellenfél térfelén: a sáncoló játékos átnyúlhat a háló fölött, ha nem avatkozik játékba a támadó érintés előtt.
10.2. Sánc hibák: nyitást nem szabad sáncolni, ill. ha a labda a sáncról "out"-ra megy.
11. Sérülés
Komoly sérülés esetén a sérült játékosnak 5 perc felépülési ideje van. Egy játékos egyszer élhet ezzel a lehetőséggel a meccs során.
12. Külső beavatkozás
Külső beavatkozás esetén a játékot meg kell állítani, és a labdamenetet újra kell játszani.
LEBONYOLÍTÁS: körmérkőzéses rendszer
A végeredményt eldönti:
– elért pontok száma
– azonos pontszám esetén: egymás elleni eredmény
A rendezőség fenntartja a (torna megkezdése előtti) szabályváltozás jogát!
MÉRKŐZÉSEK TERVEZETT RENDJE:
9:00 Alföldi fenegyerekek – Palm Team
9:20 Kincstár SE-Hírös Bács – Kezdők
9:50 Alföldi fenegyerekek – Kincstár SE-Hírös Bács
10:10 Palm Team – Kezdők
10:40 Alföldi fenegyerekek – Kezdők
11:00 Kincstár SE-Hírös Bács – Palm Team
Eredményhirdetés a Cargoport színpad előtt 13:00-kor. Ide minden résztvevő csapatot szeretettel várunk!